אגף חינוך טכנולוגי
מתן חינוך רלוונטי ומוטה עתיד במציאות מורכבת ומשתנה בקצב מואץ, שמפתח כשירויות (ידע, מיומנויות, גישות וערכים) אישיות וייעודיות לכלכלה ולחברה, המוכרות על ידי הרשויות המוסמכות, במנעד תחומים טכנולוגיים ומקצועיים, בדגש על ייזום, פיתוח, תחזוקה, תפעול ושימוש מעמיק במערכות טכנולוגיות מתקדמות, זאת באמצעות למידה פַּעֲלָנית, התנסותית, יזמית, תחומית ובין/ רב תחומית, יצירתית ויצרנית, אותנטית ומותאמת אישית, כחלק מרצף חינוכי שלם ואינטגרטיבי, המיועד להצמיח בוגרות ובוגרים, הממצים את יכולותיהם ושאיפותיהם ומעצבים את השְׁלוֹמוּת שלהם ואת החברה, הכלכלה והסביבה, במענה ליעדיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.
מנהלת אגף החינוך הטכנולוגי
- ד״ר מאיה גורדין

ידעתם שתלמידי המגמות הטכנולוגיות רוכשים ידע ויכולות בכל תחומי הטכנולוגיה המאפשרים להם להשתלב בתעשייה, בשירותי הביטחון וכן באקדמיה.
רוצים לדעת עוד על חווית הלמידה, להכיר את המסלולים השונים לשמוע על ההתמחויות והאפשרויות העומדות בפניכם, לדעת מי הם המפמ"רים של כל מגמה ולגלות אילו לימודי המשך עומדים לרשותכם? הגעתם למקום הנכון!
המגמות הטכנולוגיות העומדות בבסיסו של מִנהל חדשנות וטכנולוגיה, משתנות ומתעדכנות כל הזמן לצד השינויים המבניים, מתווספים גם מודלים העונים על הצרכים הטכנולוגיים, והמִנהל דואג לפתח מגמות חדשות ולהיות כל הזמן על האצבע על הדופק.
מודל המגמות הטכנולוגיות המשולב בבתי הספר הוא ייחודי למדינת ישראל והלימודים במגמות השונות מאפשרים ללומדים ללמוד עד 15 יח"ל.
כל תלמיד ותלמידה, הלומדים במגמות הטכנולוגיות, יכולים להמשיך את לימודיהם במכללה טכנולוגית ולקבל תעודת טכנאי או תעודת הנדסאי או להמשיך ללימודי הנדסה באקדמיה.
- הקניית ידע, מיומנויות וערכים – תפקיד מערכת החינוך לפתח את היכולת האינטלקטואלית של הלומד כגון: ידע רחב, ערכים, סקרנות, יכולת לחשוב, לשאול שאלות, ללמוד באופן עצמאי.
- חינוך טכנולוגי – באמצעות המגמות הטכנולוגיות אנו מקנים לבוגר בית הספר כלים (מיומנויות) להשתלב בחברה, בעולם העבודה, לקיים את עצמו, ולתרום לכלל.
- שילוב חינוך טכנולוגי בבתי הספר – המודל של המגמות הטכנולוגיות המשולב בבית הספר תיכון מקיף הוא ייחודי למדינת ישראל. זהו מודל נהדר שצריך לחזק ולהעצים. תזכורת, המודל הוא בניין של 3 קומות: קומת המדעים (כימיה/ ביולוגיה/ פיזיקה/ מוט"ל בנתיב הטכנולוגי) קומת מקצוע המוביל (תשתיות/ יסודות/ קדם) של המגמה וקומה אחרונה קומת ההתמחות.
- הלימוד סביב פרויקט – המחקר החינוכי בכלל והמחקר החינוך הטכנולוגי מראה שהלימוד סביב פרויקט בהכוון טכנולוגי מהווה גישה מעולה לטיפוח הכוונה עצמית בלמידה . (self-regulated learning in technological projects – SRLT).
למידה דיגיטלית בחירום
- במאגר ההקלטות, תוכלו למצוא חומרי הוראה דיגיטליים לחירום עבור כל אחת מהמגמות הטכנולוגיות.
- השיעורים המוצעים במאגר זה מיועדים לתלמידים ולעובדי ההוראה.
- ניתן לבחור ולסנן את השיעורים המוקלטים לפי תחום הדעת הרצוי.
- ניתן למצוא את כל חומרי הוראה של המגמות במרחב הפדגוגי.