מגמת ניו מדיה ופרסום - פרסומת חברתית לארגון אמיצים
"המילים שלא תשמעו" - פרסומת חברתית בשיתוף ארגון 'אמיצים' למען יתומי ואלמני ישראל ומגמת מדיה ופרסום, התמחות בעיתונאות ופרסום בדיגיטל בתיכון אורט שפירא כפ"ס.
במשך כל השנה עוסקים התלמידים בהובלת המדריך ורכז המגמה, איתי אברמוביץ', בעשייה משמעותית וערכית במסגרת לימודי המגמה. במסגרת הפעילות הענפה של המגמה משתפים התלמידים פעולה עם עמותות וארגונים חברתיים.
אחד הפרויקטים שהפיקה המגמה לאחרונה הוא הפרסומת לארגון אמיצים, ארגון חברתי לעשרות אלפי האלמנות, אלמנים צעירים עם ילדים יתומים בישראל. הארגון פועל בכמה ערים בארץ על מנת לדאוג לאלמנים וילדיהם בתחומי החיים וגם לקדם הליכי חקיקה בנושא, למען שוויון בינם לבין אלמני ויתומי מערכת הביטחון. הפרויקט הוקרן גם בערוץ 12 וזה ללא ספק הישג גדול לתלמידים ולעמותה, עד כדי כך שהעמותה דיווחה על חשיפה רבה וקבלת תרומות בעקבות הפרסומת.
אודות הקמפיין:
דמיינו איך זה מרגיש לאבד את הנפש התאומה שלך, הפרטנר שלך לחיים, את אמא או אבא. בכל שנה מתווספים יתומים ואלמנים חדשים שאינם קשורים לאירועים בטחוניים או כוחות הביטחון, ומתמודדים עם קשיים איומים בעקבות האובדן - כלכליים, נפשיים, חברתיים ובירוקרטיים והם אינם מקבלים את היחס הנדרש מהמדינה.
הנושא נוגע גם לכמה מהתלמידים באופן אישי כך שיש להםו נקודת מבט אובייקטיבית. בפרסומת הראנו את הרגע של לפני הבשורה הנוראה ואת רגע המשבר שאחרי, כדי שהצופים יכנסו לנעליים של ההורה והילד, יפתחו את ליבם ויתרמו למען הורים וילדים, שמתמודדים עם תוצאות של טרגדיה קשה שיכולה בלי התראה מוקדמת לקרות גם להם.
תודה רבה לאיתי אברמוביץ' - מנהל המגמה ולשירה קרמר מפיקת הקמפיין.